top of page

עיצוב חדרי רחצה

על השירות 

החלל הכי אינטימי שיש, ישנה חשיבות גדולה לעיצוב פנים בהתאמה מושלמת עבור התא המשפחתי, יחד ניצור חלל מכיל ופונקציונלי לכל משתמש ונשלב בהרמוניה בין פרקטיקה ואסתטיקה ללא פשרות, מגוון של סגנונות צבעים, חומר וגימור מותאמים.

כמה דגשים חשובים:

חדר הרחצה נקראים גם חללים רטובים, מכיוון שהם המקום בו אנחנו מתקלחים וכוללים כמובן גם אסלה וארון אמבט שמהווים אזורים רטובים בפני עצמם. חדר הרחצה משרת אותנו על בסיס יומי לכן יש לתת את הדעת על תכנון ועיצוב פנים מדויק שלו ועל החומרים והאביזרים שנשלב בו.

ראשית, עלינו להתייחס להנדסת האנוש, כלומר ליחסי המרחקים בין הפונקציות והאביזרים: חשוב להתחשב בתקנים הקיימים בחוק לגבי המרחק הנדרש בין האלמנטים השונים. כך למשל להתחשב במרווח שנדרש בין גב אסלה לאובייקט שממול, או לרוחב האסלה.

שנית, יש לחשוב על עניין התחזוקה ולנקוט באמצעי זהירות:

בעיצוב פנים של חדרי רחצה לעולם לא אמליץ להשתמש בריצוף בגוון בהיר, מכיוון שהוא פחות פרקטי ובטח ובטח לא באריחים מחליקים. בחדרים הרטובים יש לעבוד עם אריחי אנטי- סליפ מונעי החלקה ובתוך כך, מומלץ להתקין אביזרי אחיזה במידה ויש צורך בכך.

נושא נוסף שיש לחשוב עליו לעומק הוא מקומות האחסון: חדרי הרחצה מודל 2023 עתירים באלמנטים כמו פרפומריה, סבונים ועוד... שיש לתכנן עבורם מקום. חשוב לייצר ארון גדול מספיק שיהיה בו די מקום לאחסון כל הפריטים שבני הבית צריכים: מגבות, שמפו, איפור, כביסה ועוד.

בתוך כך, לעיתים נכון לתכנן את מכונת הכביסה והמייבש בתוך חדר הרחצה ולעיתים לא. כל מקרה לגופו.

ככלל, צריך לעצב ולתכנן את חדר הרחצה בהתאם לצרכי המשתמשים בו. כך למשל, הצרכים של ילד בן 5 ,שמתחיל להיות עצמאי ולהתקלח לבדו, שונים מאלה של נער מתבגר, הן מבחינת הגבהים והן מבחינת האביזרים הנלווים, לכן יש להתאים את יציאת המים והמזלף ולקבל החלטה האם רוצים לעשות רק מזלף, האם מוסיפים מוט פינוק, או בכלל אינטרפוץ עם ראש גשם מהקיר או התקרה. תכנון ועיצוב ארון הרחצה וכן בחירת הצבעים תעשה רק לאחר בחירת האריחים.

כמעצבת פנים מובילה, בפרויקטים שלי אני שמה דגש רב על תכנון תאורה נכונה ואפקטיבית, שמספיקה לחלל הנתון וכן על נקודות חשמל מתאימות. תמיד אעדיף לייצר שתי הדלקות לפחות, אחת כללית והשנייה, תאורה עדינה שהיא אופטימלית למצב לילה.

שלכם,

ענבר לוריא, מעצבת פנים

סטודיו לעיצוב פנים - ענבר עיצובים

bottom of page